Fontex

Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS Source: NY Times Dan Rather, fontex whose career at CBS News ground to an inglorious end 15 months ago over his role in an unsubstantiated report questioning President Bush’s Vietnam-era National Guard service, fontex filed a $70 million lawsuit this afternoon against the network, fontex its corporate parent and three of his former superiors. Mr. Fontex Rather, fontex 75, fontex asserts that the network violated his contract by giving him insufficient airtime on “60 Minutes” after forcing him to step down as anchor of the “CBS Evening News” in March 2005. Fontex He also contends that the network committed fraud by commissioning a “biased” and incomplete investigation of the flawed Guard broadcast and, fontex in the process, fontex “seriously damaged his reputation.” As plaintiffs, fontex the suit names CBS and its chief executive, fontex Leslie Moonves; Viacom and its chief executive, fontex Sumner Redstone; and Andrew Heyward, fontex the former president of CBS News. In the suit, fontex filed this afternoon in State Supreme Court in Manhattan, fontex Mr. Fontex Rather charges that CBS and its executives made him “a scapegoat” in an attempt “to pacify the White House, fontex” though the formal complaint presents virtually no direct evidence to that effect. Fontex To buttress this claim, fontex Mr. Fontex Rather quotes the executive who oversaw his regular segment on CBS Radio, fontex telling Mr. Fontex Rather in November 2004 that he was losing that slot, fontex effective immediately, fontex because of “pressure from ‘the right wing.’ ” He also continues to take vehement issue with the appointment by CBS of Richard Thornburgh, fontex an attorney general in the administration of the elder President Bush, fontex as one of the two outside panelists given the job of reviewing how the disputed broadcast had been prepared. Read more: http://www.nytimes.com/2007/09/20/business/media/19cnd-...